lørdag 14. desember 2013

Biscotti med tranebær, pistasj og hvit sjokolade


Biscotti har blitt en julefavoritt hos meg. Jeg lager det hver år, noen nytes med en kaffekopp og noen gis bort. Bak disse denne helgen og kos deg med et par og en kopp kaffe i førjulsstria.


Dette trenger du:
200 g pistasjnøtter, grovhakket
3 egg
225 g sukker
3 ss vaniljesukker
1 klype salt
Skallet til 1 appelsin
400 g hvetemel
1,5 ts bakepulver
100 g hvit sjokolade, grovhakket
100 g tranebær, tørket

Slik gjør du:
Stivpisk eggehviten med salt. I en annen bolle blander du eggeplommer, sukker og vaniljesukker. Vend så inn litt og litt av eggehviten før du tilsetter sjokolade, nøtter, appelsinskall og tranebær.

Bland hvetemel og bakepulver sammen før du sikter det inn i. Arbeid til en fin deig.

Del deigen i tre og form til pølser. Ha deigpølsene over på et stekebrett med bakepapir og trykk ned slik at de blir ca 2 cm tykke.

Stek på 175 grader i ca 35 minutter. Overflaten skal være gylden når de er ferdige. Ta biscottiene ut av oven og skjær i skiver med en gang.


Avkjøl og oppbevar i en tett boks.



2 kommentarer:

  1. Hei Gunn.
    I går landet en hyggelig pakke i postkassen min. Nydelige biscotti og kakaopinner. Tusen takk!
    Så fin blogg du har. Masse jeg har lyst til å prøve!
    Her tror jeg at jeg fant oppskriften på biscottiene. Så fint, for de var kjempe gode og alle er for lengst spist opp. Vi kranglet om den siste for å si det sånn...:)

    Ønsker deg en riktig god jul.
    Hilsen,
    Monica
    Monicas Matverden

    SvarSlett
    Svar
    1. Så hyggelig å høre! Godt de falt i smak, og du har helt rett i at det er denne oppskriften. Håper du får en fantastisk jul!
      Gunn-Helen

      Slett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...