lørdag 30. november 2013

Mine julefavoritter


Jeg baker ikke så mye til jul. Julen tilbringes aldri her i Oslo, men heller hjemme hos familien, så den store julebaksten uteblir. Å komme hjem til mammas julekaker er helt fantastisk. Men noen ting baker jeg. Jeg syns pepperkaker hører hjemme i desember. Lussekatter også. Og ikke minst Julekake. I tillegg blir det en del julegaver som kan spises. Og her er mine favoritter. Uten disse blir det ikke jul.


Vi starter med kakene. Hjemme liker jeg å ha julekake, lussekatter og pepperkaker. I tillegg kan det være morsomt å servere sjokoladepepperkake om du får gjester.


Til ekstra gode frokoster og lunsjer i jula liker jeg pepperkakesirup og musli med julevri. Å starte dagen med en chai te eller kaffe latte med smaken av jul er absolutt ikke feil. Og det topper seg med en skikkelig luksusutgave av frokostblandingen. Disse er også kjempeflotte å gi bort i gave.


Konfekt er min  absolutte favoritt å gi bort til jul. Enten en liten eske med litt forskjellige varianter eller noen karameller pakket inn i cellofan. Jeg får alltid mange tilbakemeldinger på at disse gavene settes stor pris på, og det er nok derfor de blir laget om og om igjen, år etter år. Konfekter som lages hvert år er smørbukk, sjokoladekaramell, sjokoladetrøffel og fikenboller. Nytt av året blir nok disse snickersbitene.

I tillegg til de søte konfektene pleier jeg å ha noen litt mindre søte gavealternativer som brente mandler og sjokoladebiscotti.


Ønsker dere alle en strålende førjulstid!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...