tirsdag 16. juli 2013

Svinetaco á la Jamie Oliver


Etter 10 dager på ferie er det godt å være en liten tur hjemme igjen. Det blir ikke lange turen. Neste uke setter vi oss på flyet til Praha. Hurra! Det gleder jeg meg masse til. En by jeg aldri har vært i, men har hørt mye om. Hvis noen av dere har tips til ting som må sees eller steder med god mat tar jeg det gjerne i mot!

Men nå er det altså hjemme som gjelder en ukes tid. Deilig det og. Stå opp, dra på lab, spise normal mat og trene litt. Jeg savner det når jeg er på ferie. Ikke at jeg kan klage. Det har vært utrolig deilig å sole seg hele dagen lag, spise god mat (uten at lommeboka må lide fryktelig) og sove lenge.

Når jeg kom hjem fra ferien fant jeg flere ny kokebøker liggende å vente på meg. En liten førbursdagsgave til meg selv. Hurra! Blant annet var boken Jamie's 15 minute meals i bunken og jeg tenkte jeg skulle dele min vri på en av hans oppskrifter i dag. Tok meg litt lengre tid enn 15 minutter å lage denne, men ikke mye. Så absolutt en finfin oppskrift i hverdagen. For alle dere som fortsatt har ferie håper jeg dere koser dere og nyter late dager! Her kommer oppskriften:


Dette trenger du (2 personer):
Svin:
3 sommerkoteletter, uten bein og fett, delt i terninger
1 ts paprikapulver
Salt og pepper

Bønner:
Olivenolje
1 klype kuminfrø
3 vårløk, finhakket
2 fedd hvitløk, finhakket
380 g kidney bønner (1 boks)

Salat:
1 rød chili
Salat
Koriander
1 avokado
1 stor tomat
1/2 eple
Soyasaus
Olivenolje
Lime

Dressing:
Chilisaus
3 ss tyrkisk yoghurt

Server med tacoshell


Slik gjør du: 
Stek svinet sammen med paprikapulver salt og pepper. I en annen gryte steker du bønner, hvitløk, vårløk og kuminfrø i litt olje. Stek bønnene med sausen i boksen og mos bønnene litt når de er er ferdig stekt.

Skjær opp alle ingrediensene til salaten og bland det godt sammen. Ha over litt soyasaus, olivenolje og limejuice.

Rør sammen chilisaus og yoghurt.

Server med tacochell og nyt en litt annen vri på tacoen!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...