onsdag 19. juni 2013

Giveaway med Elctrolux!


I samarbeid med Electrolux har jeg gleden av å gi bort en Electrolux Aqua Sense til en av dere lesere. Alt du trenger å gjøre for å være med er å legge igjen en kommentar på dette innlegget, like min facebookside (del den også gjerne med venner og kjente) og tilslutt så må du også like Electrolux sin facebookside. Fristen for deltagelse er søndag 23. juni.


Vannkvaliteten fra springen kan variere etter både bosted og sesong. Usmak og farge gjør ofte at vi i perioder velger bort springvann til fordel for flaskevann, et dyrt og lite miljøvennlig alternativ.   Siden jeg er veldig opptatt av både miljø og økonomi er flaskevann noe jeg prøver å holde meg unna, men for eksempel på hytta hvor kvaliteten i brønnvannet varierer er det ofte vanskelig. Electrolux Aqua Sense er en ny kanne med vannfilter som fjerner uønsket smak og misfarging fra springvann. Du vil også bli kvitt kalkavleiringer i vann fra springen som påvirker smaken på både mat og drikke.

Hvis du har problemer med dårlig vann i perioder der du bor eller på hytta kan levetiden til andre husholdningsprodukter, som for eksempel vannkokere også forlenges. Kalkavleiringer for slike produkter gir unødig slitasje som unngås ved bruk av filtrert vann.

Vann fra flaske er  2000 ganger mer energikrevende å produsere enn vann fra springen. Noe som er en frykelig god grunn for å ikke drikke flaskevann, i tillegg til den økonomiske faktoren. Vann er og som kjent den beste tørstedrikken og vi trenger rundt 2 liter vann hver dag. Jeg tror at tilgang på godt vann fører til et redusert forbruk av brus og andre typer drikke med høyt kalorinnhold.

Filteret i Aqua Sens reduserer kalkavleiringer, og stoffer som påvirker smak og lukt som for eksempel klor og organiske urenheter i tillegg til enkelte tungmetaller som kobber og bly.


Aquasense er enkel i bruk. Man fyller på vann akkurat som i en vanlig kanne. Vannet passerer raskt gjennom filteret og kannen blir fylt med rent vann. Kannen er veldig fin å ha i kjøleskapet og du kan derfor ha ekstra kaldt vann stående på varme sommerdager!

Sjekk gjerne ut denne videoen!


Vinner trekkes og kontaktes i løpet av mandag 24. juni!


4 kommentarer:

  1. Jeg Liker begge Facebook sidene:)
    Jeg har utrolig lyst på en slik, vannet her jeg bor er ikke
    noe godt.
    Det er til tider grumsete, å det smaker ikke noe godt,
    så jeg må kjøpe vann om jeg skal ha vann, å det koster jo nesten
    mer en bensin i dette landet.
    Så som du skjønner en slik hadde vært ett kjærkomment medlem i denne familien.

    Krysser fingrene og håper lykken smiler til meg.
    Kanskje jeg rent vann kan drikke denne sommeren..
    Ønsker deg en fantastisk fin sommer.
    Sommer hilsen fra Monica Karin
    canim_monica@hotmail.com

    SvarSlett
  2. Ja takk! Vil gjerne vinne en sånn en! God helg :)

    SvarSlett
  3. Den var kjempe fin!:) Jeg vil gjerne vinne denne:)

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...