torsdag 9. mai 2013

Tex-mex pitabrød


Jeg elsker pitabrød! Pitabrød fylt med deilig salat og godt kjøtt er et fantastisk måltid i min bok. Lenge har jeg vært hektet på å bytte ut tacolefsene med pitabrød. Når jeg nå skulle bake en ny rundte tenkte jeg hvorfor ikke lage pitabrød med tacosmak. Og godt ble det!

Tidligere har jeg oppskrift på FINE og GROVE pitabrød her på bloggen, og disse oppskriftene ble utgangspunktet for denne varianten.

Dette trenger du (8 stykker):
1 dl hvetemel
3 dl sammalt hvete
3 dl sammalt rug
1 klype salt
3 ss tacokrydder
1 pakke tørrgjær
ca 3 dl vann (spe til etter hvert)


Slik gjør du:
Bland alle ingredisensene sammen (hold igjen litt av vannet) og elt deigen til den er myk og smidig. Tilsett vann til ønsket konsistens. Deigen skal være litt klisete, men den skal være lett å jobbe med.


Del så deigen opp i 8 deler og rull ut til fine boller. La deigen heve i 20 minutter.


Kjevl så ut deigemnene til de er ca 15 cm i diameter. La de heve videre i 30 minutter.


Stek så i 6 minutter på 250 grader. De vi da blåse seg opp. Avkjøl på rist.


Når de skal spises snitter du de langs kanten og fyller med det du måtte ønske. De er også ypperlige å fryse for raske middager på travle hverdager.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...