tirsdag 28. mai 2013

Frisk sommersalat med spekeskinke, eple og balsamicomarinerte jordbær


Denne uken er flytteuke hos oss. Pappekser står over alt og det er veldig begrenset med utstyr igjen på kjøkkenet. Vi prøver også så godt vi kan å spise opp alt i skuffer og skap. Ikke helt enkelt, men vi har blitt kvitt mye og noen rare kombinasjoner på tallerkenen har det blitt. Men innimellom snodige kombinasjoner på kjøkkenet og pappesker over alt har det blitt noen gode middager også. Sånn som denne. Alt jeg trengte kjøpe var noen jordbær så ble jeg jaggu kvitt både litt spekeskinke, salat og nudler. Jeg gleder meg allerede til å lage denne igjen, for dette ble en skikkelig sommerslager som passer perfekt på varme dager.

Dette trenger du (middag til 2):
1 kurv jordbær
2-3 ss balsamicosirup
Salat
I overkant av 100 g nudler (jeg brukte fullkorn)
1 grønt eple
80 g langtidsmodnet spekeskinke (jeg brukte Santa Kristina fra Gilde)


Slik gjør du:
Kok nudlene etter anvisning og la de avkjøles litt til de er lunkne. Rensk og del jordbærene i to og ha over balsamicosirupen. Skyld salaten og bland med et oppkuttet eple og spekeskinken. Jeg delte skivene i to for litt mer passelige biter. Bland så inn nudler og de balsamicomarinerte jordbærene.


Server og nyt!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...