torsdag 4. april 2013

Søtpotetlapper med bacon


Jeg elsker søtpoteter. Egentlig er jeg veldig glad i poteter sånn generelt, men det er noe ekstra med disse søtpotetene. Jeg liker også amerikanske pannekaker. Veldig mye, har du kanskje skjønt om du har bladd igjennom alle oppskriftene min her, for det er mange oppskrifter på amerikanske pannekaker.

Denne oppskriften her er en blanding av lapper, pannekaker og amerikanske pannekaker. Tilsett litt mindre mel som er blitt erstattet med søtpotet. En litt anderledes variant. Med litt sprøstekt bacon til syns jeg dette er et utrolig godt alternativ til andre pannekaker. De er også gode med f.eks syltetøy eller litt creme fraiche og bær om du vil gjøre det til et vegetaralternativ.

Vil du se alle pannekakeoppskriftene mine kan du klikke HER.

Dette trenger du (2 personer):
1 stor søtpotet (ca 300 g)
2 egg
150 g hvetemel
1 klype salt
1/2 ts bakepulver
1/2 ts natron
ca 1,5 dl melk
1 pakke bacon

Slik gjør du:
Skrell søtpoteten. La den koke i ca 20 minutter. Avkjøl og riv. Visp egg sammen med søtpotet og det tørre. Spe i melken og visp til en klumpfri røre. La røren svelle i 20-30 min før du steker lappene i litt smør. Når du ser det bobbler er det på tide å snu dem.



Baconen kan du steke i oven på 200 grader i ca 15 minutter.


Enjoy!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...