mandag 29. april 2013

Kjeks med havregryn og rosin


Et av mine første innlegg på bloggen for et og et halvt år siden var disse kjeksene med havregryn og rosin. Tiden har jammen gått fort, og siden den tid har det kommet mange nye oppskrifter. Og jeg har testet ut mange oppskrifter på kjeks. Men en ting mener jeg forsatt den dag i dag, og det er at disse kjeksene er noe av det beste jeg vet.

Jeg har blitt litt flinkere. Både til å bake, og  til å ta bilder. Derfor har jeg lyst til å dele denne oppskriften nok en gang. Men noen små justeringer som gjør de litt bedre. Noe jeg ikke trodde var mulig. Men man alltids bli bedre. Sånn er det. Men som jeg skrev sist, og det gjelder fortsatt. Disse er supergode og veldig enkle å lage! Trenger du (eller har du lyst på) noe godt og har dårlig tid? Prøv disse. Det går unna i en fei!

Dette trenger du:
50 g smør
125 g sukker
1 egg, pisket
50 g hvetemel
1 klype salt
1/2 ts bakepulver
175 g havregryn
125 g rosiner
2 ss sesamfrø


Slik gjør du:
Visp smør og sukker hvitt. Tilsett litt og litt egg om gangen, før du tilsetter resten av ingrediensene.

Legg kladder med deigen på et bakebrett med bakepapir. Jeg lagde 9 stykker. Trykk de litt sammen med hendene eller en skje. Pass på at de blir ca like tykke over alt, slik at kantene ikke blir brent.

Stek i ca 15 min på 180 grader. Avkjøl på rist og nyt med et glass melk.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...