onsdag 12. desember 2012

Tortillapizza - middag til travle dager


Det snører seg mer og mer til med tid nå om dagen og jeg merker selv at jeg ikke får brukt så mye tid på matlaging som jeg gjerne vil. Til sånne tider er det greit å ha noen veldig raske alternativer i bakhånd. Jeg har publisert noen slike raske middager i det siste her på bloggen, for dette er kanskje den tiden på året hvor det trengs mest. 


Taco er alltid godt på travle dager, men det er gøy å gjøre litt forskjellig. Om du har god til kan du lage lefsene selv (oppskrift HER), men det går veldig fint an å bruke ferdige også. Oppskrift å hjemmelaget tacokrydder finner du HER. Og det kan jeg anbefale veldig, for det tar absolutt ikke lang tid, men blir utrolig mye bedre! 

Dette trenger du:
Tortillalefser (ca 2 per person)
Karbonadedeig
Rødløk
Tacokrydder
Salsa
Revet ost

Serveres med salat og rømme.

Slik gjør du:
Fres løk og ha den til side. Stek karboknadedeigen og tilsett krydder og litt vann slik at krydderet fordeler seg. Ha i løken igjen.

Smør litt salsa på tortillalefsene. Ha på kjøttblandingen og topp med ost.

Stek på 200 grader i 5-6 minutter.


Server med salat. Enjoy!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...