fredag 14. september 2012

Egg innpakket i bacon


Helgen er snart her og noe av det beste med helgen er helgefrokosten. Jeg elsker å gjøre den hyggelig og hva er vel ikke bedre enn å overraske noen man er glad i med litt ekstra god frokost? Min kjære elsker egg og bacon. Jeg er sikker på han kunne spist det hver dag og vært veldig lykkelig. Så da er det jo helt perfekt med en form for egg og bacon som lager seg selv, sånn at jeg kan dekke bord og lage kaffe i mens.

Jeg syns man bare kan servere denne med litt salat, men for de (som min kjære) som må ha brød til kan det jo være godt med litt ristet brød.


Når du lager de er det viktig å ikke bruke papirformer. Det blir bare rot. Ønsker du ekstra sprøtt bacon, som meg, lar du baconet så alene i oven 3-4 minutter før du har på eggene.

Dette trenger du (2 personer):
4 egg
100 g bacon

Server med brød/salat.

Slik gjør du:
Legg baconet i muffinsformer (ikke papir).


Stek dem litt først om du ønsker ekstra sprøtt bacon eller så ha du bare eggene over med en gang.


Stek på 200 grader i ca 10 minutter.


Nyt! God helg :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...