onsdag 22. august 2012

Polarpizza med skinke


Det er ikke alltid man føler for å lage middag. Her om dagen hadde jeg en sånn dag, og alt jeg hadde lyst på var bare noe take-away. Men siden jeg egentlig prøver å unngå det måtte jeg tenke litt. For hva kan man egentlig lage som krever ca null energi på kjøkkenet, som er sunt, som smaker godt og som er relativt billig? Svaret er polarpizza. Du trenger bare skru på ovnen og hive på det du vil ha på polarbrødet og slenge det i ovnen. Enkelt og greit.

Det som også er greit med denne formen for middag er at alle som er tilstede kan velge akkurat hva de vil ha på. Jeg er mest glad i skinke, men kjæresten liker pepperoni. Jeg vi ha på sopp, han vil ikke, osv, osv. På denne måten får vi begge det som vi vil.

Jeg vet ikke helt om man kan kalle dette en oppskrift, men her kommer hvertfall et forslag på fyll som blir veldig godt på polarpizzaen. Enjoy!

Dette trenger du (per person):
2 runde polarbrød
1 fersk sjampinjong
3-4 cherrytomater
Revet ost
2 skiver skinke i strimler
Litt rødløk i strimler
Basilikum
Oregano

Til sausen:
2 ss creme fraiche
Smak til med chili, basilikum, pepper og hvitløk


Slik gjør du:
Sett først ovnen på 225 grader.

Smør ca 1 skje med pizzasaus på bunnen.


Ha på resten av ingrediensene og krydr med litt basilikum og oregano etter ønske.



Stek i 10-15 minutter. Når osten er gylden er den klar til å spises.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...