søndag 17. juni 2012

Fløte- og kesamis i Dagbladet


På fredag var Momsemat nok en gang i Dagbladet. Utrolig stas. Denne gangen med "Frosne fristelser" basert på fløte- og kesamisen min. I tillegg til den med sjokolade lagde jeg en med pistasjnøtter og en med rabarbra. Jeg tror rabarbraen ble min favoritt. Jeg elsker nemlig ting som er litt syrlige.

Framgangsmåten for de to andre istypene er den samme som for den med sjokolade, men da bytter du sjokoladen med den ønskete smakstilsetningen. Hvis du f.eks vil ha pistasj er det bare å knuse ca 200 g nøtter og tilsette. Jeg liker også å tilsette litt sjokoladebiter. Sjokolade er jo alltid godt!


Så er det bare å kjøre i ismaskinen/sette den i fryseren og når den er ferdig; nytes!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...