tirsdag 24. april 2012

Kjøttboller, pasta og brokkoli


Jeg er, som dere sikkert har fått med dere, ikke så veldig glad i pasta. Men nå har jeg funnet en oppskrift jeg syns var veldig god! I oppskriften har det blitt brukt fullkornpasta. Den syns jeg er best, for da får man litt tyggemotstand, også holder man seg mett mye lengre.

Denne middagen er både kjapp og sunn. Noe som står høyt på lista i uka når det er mye annet som skjer både på dagtid og kveldstid. Her kommer oppskriften:

Dette trenger du (til 2 personer):
Kjøttbollene:
400 g kjøttdeig av svin
1 klype salt 
Kvernpepper
Hvitløkspulver (ca 2 ts)
Gressløk (ca 2 ts)
Revet sitronskall fra 1 sitron
2 klyper chilipulver
1 egg 


Pasta:
150 g pasta
1,5 l vann
1 brokkoli
2 kjøttbuljongterninger
Saften av 1/2 sitron
1 kladd smør


Slik gjør du:
Begynn med å koke opp buljongvann. Kok pastaen etter anvisning på pakken, og når det er 3 min igjen tilsetter du brokkolien skjært i bunter.

Du lager kjøttbollene ved å blande alle ingrediensene sammen. Stek en liten smakebolle for å sjekke at krydderet er riktig, før du former resten av deigen til boller og steker disse.



Når pastaen er ferdig heller du av vannet. Ha i litt smør og sitronsaften.


Så er det bare å kose seg med god samvittighet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...