fredag 10. februar 2012

"Pizzasnurr" med ny vri

I dag har jeg laget en ny variant av min lunsjfavoritt, nemlig pizzasnurr. Men i stedet for klassisk tomatsaus i bunn er det nå med philadelphia med urter og hvitløk! Disse er kjempeflott for det går enkelt an å fryse ned og ta med seg i matboksen :)

Dette trenger du til deigen:
200 g rugmel
500 g sammalt rug, grov
300 g hvetemel
5,5 dl vann
1 pk gjær
50 g fetaost
Litt olivenolje
Litt gressløk

Til fyllet trenger du:
1 pk Philadelphia (jeg brukte den med hvitløk)
Litt gressløk
Litt paprikakrydder
100 g skinke
100 g gulost
1/2 brokkoli


Slik gjør du:
Bland alle ingrediensene sammen i en bolle. Elt deigen til den er fast og din.



Hev den så i 30 min. Kjelv deigen ut til en stor avlang firkant.


Smør med Philadelphia. Ta på på krydder og alle ingrediensene til fyllet.




Rull den sammen og del den opp i 24 biter.



Stek i 10-15 min på 200 grader.


Enjoy :)

1 kommentar:

  1. Hei! Takk for hyggelig kommentar i bloggen min! Bildet du kommenterte er fortsatt til salgs, og det kan bli ditt 2.500.
    Flott blogg du har, forresten! Kanskje det blir pizzasnurrer her i kveld :)

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...