søndag 26. februar 2012

Misosuppe med kylling


I går ble det misosuppe til middag. Det var første gangen jeg lagde det, men det ble veldig godt. Enkelt og raskt var det også :) Og ganske billig. Så da er jeg fornøyd ;)

Misosuppe passer utmerket til middag om man har litt kylling og grønnsaker i eller så kan man bruke den som den er (og kanskje med litt nudler i) til forrett før f.eks. litt hjemmelaget sushi.

Miso er veldig næringsrikt og inneholder masse vitaminer og mineraler. Sammen med litt kylling og grønnsaker er det en helt ypperlig sunn rett.

Dette trenger du:
Miso (buljongliknende sak du får kjøpt på innvandrerbutikk eller i sushihylla på matbutikken)
2 pakker nudler
1 pakke aspargesbønner
2 kyllingfileter

Slik gjør du:
Først koker du opp misoen med vann. Jeg brukte 5 små poser og 8 dl vann. Det står på pakningen hvor mye vann som trengs til den typen du har. Det finnes et hav av forskjellige typer.


Når misoen er kokt opp tilsetter du kyllingen som du har hakket i små biter. La det koke i 5 min.
Så tilsetter du nudlene og aspargesbønnene og lar det koke i et par min.


Så er det bare å nyte :) Det ser kanskje ikke superfristende ut, men det smaker veldig, veldig godt!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...