onsdag 22. februar 2012

Frokostmuffins


Til lunsj i dag lagde jeg grove muffins. Disse er uten sukker og mel, så de er veldig sunne. Gode ble de også. Jeg toppet dem med bringebær skyr. Da ble de veldig fine på lunsjbordet når jeg fikk besøk.
De er også veldig fine å ha til en litt sen frokost. Det tar ikke mange minuttene å slenge sammen ingrediensene, så på 40 min har du en super start på dagen.


Dette trenger du:
4 egg
1/2 boks mager kesam
1 banan
3 ts bakepulver
50 g kruskakli
50 g sesamfrø
60 g solsikkekjerner
4 ss linfrø

Slik gjør du:
Mos først bananen og bland den med kesam og egg.


Bland så inn resten av ingrediensene. Røra skal være ganske rennende.


Hell røra i muffinsformer. Jeg lager 12 stykker. Stek så i 30 min på 180 grader.


Så er det bare å kose seg.

kakeboksen.no finner du alt du trenger til muffinsene!

3 kommentarer:

  1. Takk for en super idee! De så kjempegode ut :)

    SvarSlett
  2. Hvordan lager du den skyr toppingen?:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei! Jeg tok bare skyr i en sprøytepose :)

      Slett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...