fredag 13. januar 2012

Hjemmelaget mysli


Jeg har alltid hatt lyst til å lage min egen frokostblanding, og nå har  jeg prøvd å lage en som er sånn passe sunn og inneholder masse fiber og nøtter. Inspirasjonen fikk jeg fra den rutete kokeboka, men jeg har gjort noen endringer. Nå håper jeg at frokostene framover blir litt mer spennende! Det trengs jo når man må begynne å stå opp tidlig igjen, etter en lag og god ferie.

Ingredienser:
750 g havregryn
2 dl grovhakkete hasselnøttkjerner
2 dl grovhakkete mandler
2 dl hvetekim
1 dl brunt sukker
1/2 dl sirup
2 ss olje
1 ss vann
2 dl rosiner

Først blander du havregryn med nøttene og hvetekim i en langpanne.


Så varmer du opp sukkeret, sirupen, oljen og vannet før dette helles over.


Rist det ved 175 grader i 20 minutter. Rør i blandingen av og til og når det er ca 5 min igjen kan du helle på rosinene.


 Når blandingen er blitt kald kan den helles på en tett boks.

Passer ypperlig til frokost med yoghurt og litt friske bær! :)


Håper alle får en strålende helg :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...